alzheimer avokado

Awokado. Dlaczego Polacy wciąż się go boją?

21:33:00Adam Kasicki


Fot. @avokado.room

W ostatnich latach awokado przeżywa istny renesans i jest coraz częściej wybierane przez europejskich konsumentów. Z falą popularności dotarło też na nasze rodzime półki, gdzie jednak wciąż nie cieszy się zbyt dużą popularnością i jest częściej omijane niż wkładane do koszyka. A szkoda, bo awokado to istna bomba witaminowa, która podbiła serca i podniebienia tysięcy ludzi na całym świecie. A to dopiero początek...

Zobaczcie czym zachwyciło mnie awokado i koniecznie sprawdźcie jak je samemu wyhodować👇

Awokado
fot. @sannes_uni

Awokado to jeden z najbardziej znanych owoców pochodzących ze stolicy kaktusów, tortilli i salsy- Meksyku. To również prawdziwa bomba witaminowa, która uchroni nas przed nowotworem, znacznie obniży poziom cholesterolu we krwi, zmniejszy ryzyko wystąpienia miażdżycy, a także pomoże w odchudzaniu. Co więcej, pozytywnie wpływa ono na działanie naszego ośrodkowego układu nerwowego, w tym co najważniejsze mózgu, tym samym znacznie obniżając ryzyko wystąpienia Alzheimera.

Awokado- owoc
Fot. @realandvibrant

Jakie awokado wybrać?


No właśnie decyzja o tym, jakie awokado wybrać wcale nie jest taka prosta. Zielone czy czerwone? Nie zależnie od tego, jaki rodzaj awokado wybierzesz pamiętaj, aby sprawdzić palcem, czy jest ono dojrzałe. Wybieraj tylko takie owoce, których skórka lekko ugina się po naciśnięciu palcem. Pamiętaj też, że czym ciemniejsza jest skórka tym z reguły bardziej dojrzały owoc. Unikaj jednak miejscowych przebarwień, które mogą świadczyć o zgniliźnie.

Czerwone awokado to odmiana Hass, która ma znacznie wyraźniejszy smak, ale jest też znacznie mniejsza i oczywiście droższa w porównaniu do „tradycyjnego” zielonego awokado.

Awokado Hass
Fot. @helhome

Dlaczego Polacy wciąż się go boją?


Być może dlatego, że jest dla nas zbyt egzotyczne? Może to kwestia odmiennych tradycji? Smaku? A może dlatego, że wciąż zbyt rzadko korzystamy z niego w naszej kuchni? Ludzie zapytani o to, jak smakuje awokado, często mówią, że jest bez smaku albo że smakuje jak masło i nie za bardzo widzą sens jego jedzenia. Ja sam po raz pierwszy w życiu spróbowałem awokado dopiero w zeszłym roku, w wieku 15 lat i powiem szczerze, że nie żałuję, jest pyszne.

Awokado- drzewo
Fot. @nelplant

Jak wyhodować awokado z pestki?


Uprawa awokado z pestki jest naprawdę prosta. W pierwszym kroku należy powbijać w pestkę 3-4 wykałaczki, dzięki którym pestka będzie utrzymywać się na szklance. Następnie wystarczy wstawić pestkę do szklanki i nalać tyle wody, aby sięgała do około 2/3 wysokości pestki. Teraz pozostało już tylko czekać, aż wypuści korzenie (do 8 tygodni). Po tym czasie należy posadzić ją w ziemi i poczekać aż wypuści pęd i pierwsze liście.


👉 Napisz w komentarzu, co uważasz o awokado lub napisz na adres magicznycontact@gmail.com





You Might Also Like

6 komentarze

  1. Właśnie nadziałam 4 pestki awokado na wykałaczki :) Sprawdzam, czy jak piszą niektórzy, tylko świeżo pozyskane pestki kiełkują. Ciekawy post, nie wiedziałam, że istnieje czerwone awokado.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy wcześniej nie zastanawiałem się nad tym, czy tylko świeże pestki kiełkują. Muszę to sprawdzić. Dzięki za inspirację 👨🏼‍🌾😊🌿🌱

      Usuń
  2. Hej, Adam. Nie lubię owoców, bo są zbyt słodkie. Ale awokado wyłamuje się z tej słodkości jako jedno z nielicznych i dlatego jet moim ulubionym owocem. Zazwyczaj wcinam je z wędliną, serem i oliwkami.
    A co do hodowli, mam już na koncie około 5 drzewek awokado. Narazie są zbyt młode, by wydały owoce. Żadnego nie udało mi się wyhodować sposobem "na wykałaczkę". Wszystkie za to urosły, gdy wsadziłam je do doniczki z ziemią (tak głęboko, żeby były dobrze przykryte a wierzchnia warstwa ziemi nie wypłukiwała się przy podlewaniu) i pilnowałam, by miały wilgotno. Z doświadczenia mogę też powiedzieć, że nie lubią ostrego słońca, dużo piją i wolą wystawę zachodnią.
    Pozdrawiam i zapraszam na mojego bloga https://ogrodniedoskonaly.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny blog, poleciła mi go dzisiaj przyjaciółka. Ja bardzo lubię awokado i również żałuję, że nie cieszy się dużą popularnością. Zachęcam wszystkich do spróbowania!
    Od dzisiaj stała czytelniczka,
    Jadzia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jadziu, bardzo mi miło, mam nadzieje, że blog Ci się podoba i że znajdziesz na nim wiele praktycznych porad i sporą dawkę inspiracji.😊🌿🥑

      Pozdrawiam,

      Adam

      Usuń

Mam nadzieję, że spodobał Ci się wpis. Jeśli tak, napisz komentarz i zostaw po sobie magiczny ślad.

Najciekawsze

Dziękuję

Mam serce pełne wdzięczności dla wielu osób, w tym dla mojej rodziny: mamy, taty, babci, wujka. W szczególności chciałbym jednak podziękować mojej wieloletniej mentorce, bratniej duszy- Annie Danowskiej, za wsparcie mentalne, górę pomysłów i wiarę w cały projekt. Dziękuję również Tobie drogi czytelniku za wsparcie i poświęcony czas. Dziękuję wszystkim, którzy we mnie wierzą, ten blog istnieje dzięki Wam.

Formularz kontaktowy