ameryka południowa dom

Roślina miesiąca: Kalatea

17:01:00Adam Kasicki



Fot. @analuizafantin

Muszę Wam przyznać, że uwielbiam ten cykl i całe to poszukiwanie rośliny, która zachwyciła mnie w danym miesiącu. Cały proces przypomina mi trochę takie wybory miss, tylko że w roli modelek występują różne (mniej lub bardziej znane) rośliny. Mianem rośliny miesiąca nazywam tę roślinę, która mnie w danym miesiącu zainspirowała i którą najzwyczajniej w świecie jestem zachwycony. Musi to więc być roślina wyjątkowa i niebanalna. 

Tym razem wybór padł na Kalateę- roślinę o przepięknych, wzorzystych liściach, która zachwyciła mnie swoim rozmiarem i lekko chropowatą fakturą liści👇

Zielone liście
Fot. @plantsofamsterdam


Czym zachwyca


Przede wszystkim swoimi liśćmi i to zarówno ich ułożeniem, wzorami, jak i kolorami. Każda z odmian ma inny odcień liścia, jednak wszystkie mają taki sam kolor od spodu- purpurowy.

Niesamowite jest też to, jak zgrabnie Kalatea zmienia położenie swoich liści wciągu dnia. Po południu łodygi są rozłożone, tak żeby każdy z liści wychwycił jak najwięcej światła, natomiast wieczorem łodygi wraz z liśćmi unoszą się ku górze. I właśnie dlatego wiele osób nazywa ją rośliną modlącą się.

Kalatea w doniczce
Fot. @urbanjungling


Jak pielęgnować


Kalatea pochodzi z Ameryki Południowej, dlatego też w jej pielęgnacji najważniejsza jest odpowiednia ilość wody. Jako że w jej naturalnym środowisku występuje znaczna wilgotność powietrza, to najlepiej jest roślinę codziennie spryskiwać oraz utrzymywać ziemię w doniczce stale wilgotną. 

Co do stanowiska, to najlepiej sprawdzi się takie o średnim nasłonecznieniu. Pamiętaj jednak aby nigdy nie wystawiać jej na pełne słońce.

Roślina modląca się
Fot. @laciliegina


Kto powinien ją kupić


Jak się okazuje, Kalatea potrafi być grymaśna i całkiem trudna w uprawie. Ludzie często mówią o licznych problemach związanych z jej uprawą i o trudach podejmowanych, żeby tylko przetrwała. Z tego względu nie jest to roślina dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z ogrodnictwem.
Rośliny doniczkowe w domu
Fot. @zisqadi

👉A jaka Twoim zdaniem roślina zasługuje na tytuł „rośliny miesiąca”? Skomentuj poniżej lub napisz na adres magicznycontact@gmail.com






You Might Also Like

3 komentarze

  1. mam, znam, polecam. Piękna roślina, prawdziwa ozdoba każdego domu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak, są przepiękne. Mnie najbardziej podoba się Kalatea orbifolia. A Tobie?😊

      Usuń

Mam nadzieję, że spodobał Ci się wpis. Jeśli tak, napisz komentarz i zostaw po sobie magiczny ślad.

Najciekawsze

Dziękuję

Mam serce pełne wdzięczności dla wielu osób, w tym dla mojej rodziny: mamy, taty, babci, wujka. W szczególności chciałbym jednak podziękować mojej wieloletniej mentorce, bratniej duszy- Annie Danowskiej, za wsparcie mentalne, górę pomysłów i wiarę w cały projekt. Dziękuję również Tobie drogi czytelniku za wsparcie i poświęcony czas. Dziękuję wszystkim, którzy we mnie wierzą, ten blog istnieje dzięki Wam.

Formularz kontaktowy