biedronki co na mszyce

Co na mszyce? Naturalne sposoby na walkę z mszycami (sprawdzone metody!)

22:21:00Adam Kasicki


W ostatnim czasie sprawdziłem stan moich roślin doniczkowych po zimie i z dumą stwierdzam, że wszystkie (prawie) przeżyły i, że większość ma się całkiem dobrze. Oczywiście nie obyło się bez przelania, zeschłych liści i całkowitego obumarcia (och zimo, czemu jesteś taka trudna?!), ale teraz będzie już tylko lepiej, bo przecież idzie wiosna (tylko błagam bez śniegu).

Co na mszyce?
Fot. @brejackson1111 (Ig)

Jedyną moją obawę budzi fakt, że całe liście diffenbachii są pokryte czarnymi kropkami (o zgrozo... i to tysiącami!). Zrobiłem krótki risercz i z niedowierzaniem ogłaszam- tak mam mszyce! 

Jako że nie lubię, kiedy ktoś (lub coś) tyka moje rośliny (co moje, to moje, a nie twoje... jakoś tak to szło), to podjąłem wyzwanie i zaczynam walkę z tymi robakami. Nie chce jednak sięgać po pestycydy, aerozole, czy inne trujące szpreje. Ma być naturalnie (tak, da się!) i ekologicznie.

Zobacz w pełni naturalne sposoby na domową walkę z mszycami i pozbądź się robali raz na zawsze (sprawdzone metody!)👇

Naturalne sposoby na walkę z mszycami
Fot. @pan_od_robakow (IG)

Dlaczego mszyce są groźne?


Mszyce, chociaż są niewielkiego rozmiaru, to szybko się rozprzestrzeniają i potrafią wyrządzić całkiem sporo szkód. Wysysają soki z młodych pędów, kwiatów i liści, co prowadzi do wstrzymania ich wzrostu i rozwoju, a w konsekwencji nawet do deformacji danej części rośliny. Mszyce wydzielają też śliską, lekko połyskującą wydzielinę- spadź, która jest miejscem rozwoju, chociażby chorób grzybowych roślin.

Skuteczne sposoby na mszyce
Fot. @thegreenconspiracy (Ig)

Rośliny odstraszające mszyce


Ta metoda sprawdzi się nie tyle w przypadku roślin domowych, ile bardziej ogrodowych. Mszyce nie lubią obecności takich roślin jak chociażby szałwia, mięta, koper, a nawet lawenda, dlatego warto jest sadzić je w pobliżu roślin szczególnie narażonych na atak tych małych robaczków.

Domowy ekologiczny oprysk na mszyce z mniszka lekarskiego (mlecz)


Oprysk z naturalnych wyciągów nie tylko skutecznie zwalcza mszyce, ale jest również w pełni bezpieczny dla domowników i środowiska naturalnego. Najprostszy wykonasz z mniszka lekarskiego, zalewając 0,5 kg liści 10 litrami wody i odczekując 3-4 godziny lub z liści pokrzywy, postępując tak samo. W podobny sposób przygotujesz opryski z cebuli i czosnku (gotując wywar).

Co zrobić z mszycami?
Fot. @kageyama.yuichi (Ig)

Oprysk z szarego mydła i denaturatu


Wystarczy, że do 1 litra wody dodasz około 20-30 g szarego mydła, a całość dopełnisz 2 łyżkami denaturatu i porządnie wymieszasz. Co 2-3 dni rozpylaj w miejscach zaatakowanych przez mszycę. 

Wyciąg z liści nasturcji na mszyce


Poszatkuj drobno świeżo ścięte łodygi i liście nasturcji, zalej gorącą wodą, przykryj i odstaw na 15-20 minut. Po tym czasie całość odcedź, tak aby uzyskać jedynie wywar.

Ekologiczne sposoby na mszycę
Fot. @mamarazziplants (Ig)

Strumień wody w walce z mszycami


Zanim jednak przystąpisz do stosowania, którejkolwiek z powyższych metod, spróbuj tej najprostszej- czystej wody. Tak, tak, w wielu wypadkach wystarczy dokładne obmycie rośliny, aby pozbyć się znacznej ilości mszyc. Ja sam codziennie dokładnie spryskuję wodą każdy liść diffenbachii z osobna, a mszyce z czasem zaczęły ustępować. To zdecydowanie najbardziej ekologiczny, a zarazem najbezpieczniejszy sposób.


A czy Ty masz problem z mszycami? Skomentuj poniżej lub napisz na adres magicznycontact@gmail.com






You Might Also Like

9 komentarze

  1. Dzięki za rady w walce z mszycami. Staczam je co roku. Raz wygrywaja one raz ja. Uszy i liscie do góry. Walczymy��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak! Napisałem ten wpis, aby każdy mógł przejąć ekologiczną kontrolę nad robactwem🙆🏼‍♂️🕷🌱

      Usuń
  2. Mi dały czadu w zeszłym roku, mam nadzieję, że w tym roku będę lepiej przygotowana pod te wstręciuchy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki za Twoje roślinki. Pozdrawiam cieplutko😊🌿

      Usuń
  3. Ja, w ogrodzie, poza ekologiczna kontra stosuje i ta mechaniczna. Jak zobaczę jakaś większą kolinię, to mało ekologicznie pozbywam się. Może troszkę brutalne, ale działa nieźle.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brutalne, ale skuteczne. Pssst! Ja też tak robię😬🌱

      Pozdrawiam,
      Adam

      Usuń
  4. Świetne są Twoje sposoby! Musze wypróbować na mszyce na różach, bo widzę, że znowu atakują :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło. Trzymam kciuki, daj znać czy robaczki ustąpiły😊🌿

      Adam

      Usuń

Mam nadzieję, że spodobał Ci się wpis. Jeśli tak, napisz komentarz i zostaw po sobie magiczny ślad.

Najciekawsze

Dziękuję

Mam serce pełne wdzięczności dla wielu osób, w tym dla mojej rodziny: mamy, taty, babci, wujka. W szczególności chciałbym jednak podziękować mojej wieloletniej mentorce, bratniej duszy- Annie Danowskiej, za wsparcie mentalne, górę pomysłów i wiarę w cały projekt. Dziękuję również Tobie drogi czytelniku za wsparcie i poświęcony czas. Dziękuję wszystkim, którzy we mnie wierzą, ten blog istnieje dzięki Wam.

Formularz kontaktowy