Akropol Ateny

Pakuj walizki i poznaj zieloną stronę Aten

19:48:00Adam Kasicki


Samochód z roślinami

Wielkie, budzące postrach miasta. Tłum, hałas i brud. Wieczny pośpiech. Wszędzie tylko beton i asfalt. To określenia, które pasują prawie do wszystkich dużych miast. Prawie do wszystkich, ale z pewnością nie do Aten. I chociaż samo centrum niczym nie różni się od innych, to roślinne dzielnice zapierają dech w piersiach. Dzielnice, w których miasto ukradkiem przechodzi w naturę, a życie w nich tętni z dala od miejskiego zgiełku... w przydomowych ogródkach i podmiejskich kawiarenkach.

Miejska dżungla- urban jungle

Drzewa oliwkowe


I chociaż Ateny kojarzą nam się głównie z tymi bardziej znanymi punktami turystycznymi, takimi jak chociażby Akropol, to w samym ich centrum znajdziemy olbrzymi ogród botaniczny, z licznymi okazami roślin bardziej lub mniej egzotycznych. Natomiast niedaleko od niego ciągną się długie dzielnice mieszkalne i to właśnie one zasługują na szczególną uwagę każdego fana miejskiej dżungli.

Zielone budynki

Ateny- miasto

A Ty co myślisz o zielonej stronie Aten? Zostaw po sobie ślad w komentarzu, albo napisz na adres magicznycontact@gmail.com




You Might Also Like

7 komentarze

  1. Bardzo mnie się podoba pomysł na wprowadzenie zieleni do miasta w takiej formie. Mieszkam na Ślasku w moim piescie jest ponuro. Przydało by sie odrobinę zieleni.
    Piotr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piotrze w takim razie koniecznie przeczytaj post o pionowym lesie w Mediolanie... to wspaniałe jak zieleń wpływa na wygląd miasta i nasze samopoczucie. Dziękuję za komentarz!😊

      Usuń
  2. Oj, jakbym spakowała walizki i pojechała zwiedzać te wszystkie ogrody.
    Ciekawie Adamie piszesz i zdjęcia też ładne. Pozdrawiam Marianna

    OdpowiedzUsuń
  3. Byłem w Atenach, ale zaliczyłem tylko te miejsca, o których piszą przewodniki. Jakoś pominąłem te oazy zieleni, ale nadrobię to w tym roku, bo kocham to miasto i pojadę tam ponownie
    Twój imiennik Adam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście Ateny są wyjątkowe!

      P.S Dobrze wiedzieć, że na świecie jest nas więcej (nas Adamów). 😊🌿🌿🌿

      Usuń

Mam nadzieję, że spodobał Ci się wpis. Jeśli tak, napisz komentarz i zostaw po sobie magiczny ślad.

Najciekawsze

Dziękuję

Mam serce pełne wdzięczności dla wielu osób, w tym dla mojej rodziny: mamy, taty, babci, wujka. W szczególności chciałbym jednak podziękować mojej wieloletniej mentorce, bratniej duszy- Annie Danowskiej, za wsparcie mentalne, górę pomysłów i wiarę w cały projekt. Dziękuję również Tobie drogi czytelniku za wsparcie i poświęcony czas. Dziękuję wszystkim, którzy we mnie wierzą, ten blog istnieje dzięki Wam.

Formularz kontaktowy