alergia astma

Uwaga! Rośliny zakazane dla alergików

17:13:00Adam Kasicki



Uwaga! Rośliny zakazane dla alergików

No tak, wraz z wiosną zaczyna się okres pylenia roślin, czyli istna zmora dla wszystkich alergików i astmatyków. Jako że ja sam mam uczulenie na kurz, to doskonale wiem, jak to jest cały dzień, kichać i prychać.

Dlatego dzisiaj pokażę Wam rośliny, których każdy alergik musi unikać jak ognia👇

Rośliny o intensywnym zapachu
Fot. @agunesska

Rośliny o intensywnym zapachu


Generalnie należy unikać wszystkich tych roślin, które bardzo intensywnie pachną lub pylą. To one mogą odpowiadać za nasze gorsze samopoczucie, a jak to mówią- lepiej zapobiegać niż leczyć. Z tego względu najlepiej wystrzegać się np. wszelkiego rodzaju traw czy chociażby hiacyntów.


Rośliny o liściach z włosami
Fot. @kjarnsrodgartneri

Rośliny o włochatych liściach


Nic tak dobrze nie zbiera kurzu, jak rośliny z grubymi, dużymi liśćmi pokrytymi drobnymi włoskami. Dodatkowym problemem jest to, że taką roślinę bardzo ciężko jest wyczyścić, przez co usunięcie z niej kurzu staje się nie lada wyzwaniem graniczącym z cudem. Dlatego unikaj takich roślin jak np. pelargonia lub fiołek afrykański.

Rośliny wydzielające trujące soki
Fot. @little.greenery

Rośliny wydzielające trujące soki


Są one szczególnie groźne, ponieważ wydzielany przez nie sok z łatwością może przedostać się do powietrza i wraz z kurzem do naszych płuc, gdzie dodatkowo je podrażni. Należy unikać zatem roślin takich jak np. poinsecja i wszelkiego rodzaju fikusy.

Pamiętaj!


Jeśli jesteś pasjonatem roślin doniczkowych, a jednocześnie szczęśliwym (albo i nie) posiadaczem alergii, to wcale nie musisz rezygnować ze swoich domowych upraw. Ważne jest jednak aby roślin nie było zbyt wiele, a przede wszystkim, żeby ich gleba nie była przegniła.

Uprawa roślin doniczkowych
Fot. @nelplant


👉A ty co myślisz o roślinach uczulających? Skomentuj poniżej lub napisz na adres magicznycontact@gmail.com




You Might Also Like

3 komentarze

  1. Racja, sezon na alergie start. Organizm regularnie mi o tym przypomina. Kocham kwiaty, ale nie wiedziałam, że mogą stanowić dla mnie takie zagrożenie.

    Dzięki Karina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm.. niestety mam tak samo. Życie z alergią nie jest proste😓

      Dzięki za komentarz!😊

      Usuń

Mam nadzieję, że spodobał Ci się wpis. Jeśli tak, napisz komentarz i zostaw po sobie magiczny ślad.

Najciekawsze

Dziękuję

Mam serce pełne wdzięczności dla wielu osób, w tym dla mojej rodziny: mamy, taty, babci, wujka. W szczególności chciałbym jednak podziękować mojej wieloletniej mentorce, bratniej duszy- Annie Danowskiej, za wsparcie mentalne, górę pomysłów i wiarę w cały projekt. Dziękuję również Tobie drogi czytelniku za wsparcie i poświęcony czas. Dziękuję wszystkim, którzy we mnie wierzą, ten blog istnieje dzięki Wam.

Formularz kontaktowy