kwiaty domowe łatwa uprawa

Pieniążek (Pilea peperomioides)- popularna roślina, którą pokocha cała Twoja rodzina

22:51:00Adam Kasicki



Pilea to obecnie jedna z najbardziej popularnych roślin doniczkowych, jakie goszczą w naszych domach. Zresztą nic w tym dziwnego, jest ona całkiem prosta w uprawie, a przy tym swoim wyglądem nawiązuje do skupisk monet osadzonych na długim kijku (łodyżce). Kto wie, może naprawdę przynosi szczęście i portfel pełen pieniędzy?

Pieniążek (Pilea peperomioides)- popularna roślina, którą pokocha cała Twoja rodzina
Fot. @pflanzenfreude.de (Ig)

Niemniej jednak jedno jest pewne- Pilea w ostatnim czasie znów niczym bumerang powraca do łask domowych ogrodników i zielonych wielbicieli roślin, i jak na razie nie zapowiada się, by miało to ulec zmianie.

Zatem w czym tkwi sekret popularności tej rośliny? No właśnie... w tym, że👇


Jest łatwa w uprawie.


Co więcej, jest idealną rośliną dla wszystkich tych, którzy od czasu do czasu zapominają o ich podlewaniu, a przy tym doskonale sprawdzi się w uprawie parapetowej. (Zimą należy uważać na grzejące kaloryfery). Jest stosunkowo niewielka (dorasta do około 30 centymetrów), przez co z pewnością nie zajmie zbyt wiele miejsca.

Rośliny łatwe w uprawie
Fot. @greenlife.photos (Ig)

Należy zapewnić jej jasne stanowisko, znaczną wilgotność powietrza, a także stale lekko wilgotną glebę. Nie ma jednak wygórowanych wymagań co do ziemi, w której rośnie. Dobrze sprawdzi się zatem zarówno uniwersalne podłoże ogrodnicze, jak i te do roślin doniczkowych.

Musisz to zobaczyć: Najmodniejsze rośliny świata!


Najlepiej rośnie w temperaturze pokojowej. Jak większość kwiatów domowych o mięsistych liściach, nie lubi przymrozków i gwałtownych zmian temperatury.

Nie wymaga zabiegów pielęgnacyjnych.


Popularne rośliny doniczkowe
Fot. @nomoo_la (Ig)

Wystarczy umiarkowane podlewanie raz na kilka dni. Jednak nie zaszkodzi chwilowe przesuszenie. Należy uważać z ilością wody, bo z kolei obfite podlanie sprzyja rozwojowi chorób grzybowych (może po prostu zgnić), a także zwiększa podatność na wszelkiego rodzaju szkodniki.

Dobrze sprawdzi się regularne zraszanie wodą, która wcześniej odstała jakiś czas lub zwyczajną deszczówką.

Ciekawie wygląda.


łatwe w uprawie kwiaty domowe
Fot. @plantenstudio (Ig)

Ta pochodząca z Chin oraz Wietnamu roślina może poszczycić się wyjątkowym i niepowtarzalnym wyglądem. Wyróżniają ją bowiem duże, okrągłe, mięsiste liście o jasnozielonym kolorze i licznym unerwieniu, które wyrastają ze znacznie ciemniejszej łodygi. Z czasem boczne pędy lekko opadają ku ziemi, tworząc tym samym z rośliny półokrągłą kopułę, co z pewnością wygląda bardzo dekoracyjnie. Dobrze prezentuje się we wszelkiego rodzaju industrialnych, surowych, a także nowoczesnych wnętrzach.

Łatwo ją rozmnożyć.


Rozmnażanie pieniążka
Fot. @huisje,plantje.beestje (Ig)

Z czasem, jak każda roślina, również i Pilea peperomioides staje się mało atrakcyjna (jej łodyga robi się nieproporcjonalnie długa i częściowo bezlistna). Warto więc co jakiś czas ją odmłodzić. Rozmnażanie jest bardzo proste i polega na odcięciu fragmentu (paru liści i łodyg) od organizmu macierzystego, a następnie umieszczeniu ich w nowej doniczce, gdzie bez problemu powinny się ukorzenić. Jeśli jednak chcemy mieć pewność co do tego, że sadzonka się przyjmie, możemy najpierw potrzymać je w wodzie lub zanurzyć w ukorzeniaczu.


👉A czy Ty zostaniesz wielbicielem Pieniążka? Skomentuj poniżej lub napisz na adres magicznycontact@gmail.com





You Might Also Like

4 komentarze

  1. super roślina, nie wiedziałam o istnieniu takiej. Kupię, na pewno kupię. Tylko gdzie ja te wszystkie rośliny postawię? Piękne zdjęcia. Szczególnie podoba mi się to z dużym kwiatem i kilkoma małymi, bo wyglądają jak kaczka z małymi kaczuszkami.

    Pzdr. Karina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też w ostatnim czasie mam z tym problem! Mówię sobie „już więcej roślin nie pomieścisz”, ale kurczę zawsze jak jestem w ogrodniczym, to coś ładnego wpadnie mi w oko i oczywiście koniecznie muszę to mieć. W ostatnim czasie Monstera jest tym, co za mną chodzi... nie mam na nią miejsca, ale prędzej, czy później i tak ją kupię.🌱

      Dzięki, że podzieliłaś się swoją historią!😊🌿

      Również pozdrawiam,

      Adam

      Usuń
  2. Super wdzięczna roślinka. Mam już kilka lat i jestem dumna że szybko rośnie i nie mam z pieniążkiem problemów.

    OdpowiedzUsuń

Mam nadzieję, że spodobał Ci się wpis. Jeśli tak, napisz komentarz i zostaw po sobie magiczny ślad.

Najciekawsze

Dziękuję

Mam serce pełne wdzięczności dla wielu osób, w tym dla mojej rodziny: mamy, taty, babci, wujka. W szczególności chciałbym jednak podziękować mojej wieloletniej mentorce, bratniej duszy- Annie Danowskiej, za wsparcie mentalne, górę pomysłów i wiarę w cały projekt. Dziękuję również Tobie drogi czytelniku za wsparcie i poświęcony czas. Dziękuję wszystkim, którzy we mnie wierzą, ten blog istnieje dzięki Wam.

Formularz kontaktowy